blog

Kryzys Victoria’s Secret

W 2012 roku Victoria’s Secret naraziła się na niebagatelny kryzys ubierając jedną z modelek pokazu bielizny w tradycyjny indiański pióropusz. Marka dziesiątki razy korzystała z motywu piór na swoich pokazach. Modelki zwykle miały skrzydła wykonane z najróżniejszych gatunków piór.

Jednak krytyka opinii publicznej zalała markę po pokazie, w którym to jedna z modelek wystąpiła ubrana w tradycyjny pióropusz Indiański. Tradycyjne bowiem indiańskie nakrycia głowy nadal uznawane są za symbol duchowy. Pióropusze bardzo rzadko były noszone przez kobiety. Zaledwie kilka Indianek w historii dostąpiło tego niewątpliwego zaszczytu… 

Protestujący Indianie uznali, że użycie pióropusza w pokazie to ignorancja wobec ich kultury i historii. Na portalach społecznościowych pojawiły się tysiące negatywnych komentarzy względem marki. Firma natychmiastowo wydała stosowne oświadczenie z przeprosinami. Zapewniła również, że zdjęcia modelki w pióropuszu nie wykorzysta w działaniach marketingowych, a podczas relacji z pokazu w telewizji CBS również pióropusz nie będzie pokazany. Oficjalnie przeprosiła również modelka Karlie Kloss.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów